به گزارش سافت گذر به نقل از خبرفارسی؛ بازيسازي، صنعتي به ديرينگي تاريخ بشريت دارد و خلاقيت همواره جزو
جداييناپذير رشد اين صنعت بوده و عامل ماندگاري آن است. اين خلاقيت با رشد
صنعت، قدرت عمل بيشتري يافت تا آنجا كه امروزه در محيطهاي رايانهاي، هيچ
مرزي براي بازيسازان وجود ندارد و به راحتي با صرف ابتكار ميتوانند
بازيسازي كنند. ايران نيز مدتي است در اين زمينه گامهايي برداشته تا
بتواند در دنياي مجازي جايگاه ويژهاي پيدا كند. پاسخ به چرايي ناكارايي
بازيهاي رايانهاي ايراني در مقابل بازيهاي خارجي هميشه ذهن مخاطب را
آزار ميدهد گويي كسي پاسخگو نيست. بازيهاي رايانهاي تنها يك سرگرمي ساده
براي رفع اوقات فراغت كودكان نيست و بايد تلاش شود تا به اين معضل دچار
نشود. مهمترين مشكل بازيسازان داخلي كپيبرداري از بازيهاي اكشن و فكري
ديگر كشورهاست در نتيجه بازيسازان بومي بايد از خلاقيت در ساخت بازي
استفاده كنند تا مخاطبپسند باشد. سرمايهگذاري روي ساخت بازيهاي ايراني
كمتر از يك سوم هزينه بازيهاي خارجي است كه كارشناسان بر لزوم صرف هزينه و
اهميت به اين صنعت و استفاده از فناوريهاي نوين در ساخت بازي تاكيد
ميكنند. در سالهاي اخير يكي از گامهاي مثبتي كه توسط برخي نهادهاي
فرهنگي يا با حمايت مالي آنها برداشته شده، ساخت بازيهاي رايانهاي بومي
است و در اين زمينه چندين بازي ساخته شده كه اتفاق خوبي است و به منزله
طعنه زدن بازيهاي داخلي به بازيهاي خارجي است. تا به حال سه بازي ايراني
به ساير كشورهاي خارجي صادر شده كه از اين تعداد بازي گرشاسب با توزيع
150هزار نسخه توانسته طرفداران زيادي به خود جلب كند. امروزه صنعت
بازيهاي رايانهاي به پولسازترين صنعت تبديل شده و اين رسانه به
اندازهاي قوي عمل كرده است كه ميتوان گفت بهزودي جايگاه سينما را خواهد
گرفت. از بازيهاي رايانهاي به عنوان يكي از ابزارهاي مهم فرهنگي ميتوان
ياد كرد كه غرب از آن به عنوان يكي از وسيلهها براي ترويج فرهنگ خود و
اسلامگريزي استفاده ميكند. كارشناسان بر اين اعتقادند كه رسانهها ضمن
آگاهسازي خانوادهها نسبت به بازيهاي مناسب و نامناسب براي فرزندانشان،
آثار و تبعات بازيهاي رايانهاي را براي خانوادهها، جوانان و نوجوانان
تبيين ميكنند.